This in-depth and generously illustrated look at six postwar photographers, along with a selection of their predecessors and contemporaries, captures a unique and pivotal moment in American photographic history. World War II and its aftermath ushered in a new era of artistic expression. Abstract Expressionism, film noir, Beat poetry, and the New Journalism are often considered responses to war's shocking realities. Creative photographers responded to the same situation with images that broke the rules of conventional photographic technique. Street Seen, a companion volume to an exhibition, highlights six photographers who were prominent during and immediately following the war. Lisette Model s unflinching look at the urban environment; Louis Faurer s portraits of eccentrics in Times Square; Ted Croner s haunting night images; Saul Leiter s evocative glimpses of daily life; William Klein s graphic, confrontational style; and Robert Frank s documentation of American ideals gone awry these and other beautifully reproduced photographs communicate the emotional resonance of everyday life in postwar America. An essay by Lisa Hostetler explores the aesthetic revolution that took place after the war and reveals the principles of spontaneity and subjective interpretation that guided these photographers as they sought to make sense of new realities. A timeline, brief biographies, and bibliography are also included in this valuable compilation of the mid-century s most influential photography.
Der Zweite Weltkrieg und seine Nachwehen leiteten eine neue Ära des künstlerischen Ausdrucks ein. Abstrakter Expressionismus, Film noir, Beat-Dichtung und der Neue Journalismus werden oft als Reaktionen auf die schockierenden Realitäten des Krieges gesehen.
Kreative Fotografen reagierten auf die gleiche Situation mit Bildern, die mit den Regeln der konventionellen Fotografietechnik brachen. Street Seen, ein Begleitband zu einer Ausstellung, stellt sechs Fotografen vor, die während und unmittelbar nach dem Krieg herausragende Arbeiten schufen. Lisette Models unerschrockener Blick auf das städtische Leben; Louis Faurers Portraits exzentrischer Persönlichkeiten auf dem Times Square; Ted Croners unheimliche Nachtbilder; Saul Leiters bewegende Momentaufnahmen des Alltagslebens; William Kleins grafischer, konfrontierender Stil und Robert Franks Dokumentation des fehlgeleiteten amerikanischen Ideals - diese und andere hervorragend reproduzierte Fotografien machen die Stimmungen im Alltagsleben im Nachkriegsamerika sichtbar. Ein Essay von Lisa Hostetler erforscht die ästhetische Revolution, die nach dem Krieg stattfand, und deckt die Prinzipien der Spontaneität und der subjektiven Interpretation auf, die diese Fotografen bei ihrem Versuch, die neuen Realitäten zu begreifen und begreifbar zu machen, leiteten. Eine Zeitleiste, kurze Biografien und eine Bibliografie ergänzen diese wertvolle Sammlung der einflussreichsten Fotografien aus der Mitte des 20. Jahrhunderts.